Ofte stilte spørsmål

Hvor er sendingen min?

Du blir varslet via e-post og SMS når bestillingen din er sendt. I eposten får du link til sporing av pakken din. Hvis du ikke har mottatt e-post ber vi deg sjekke om mail fra Skolehuset.no har havnet i spam-filteret. Hvis du fremdeles ikke finner epost fra oss er du velkommen til å ta kontakt på post@skolehuset.no, så sjekker vi status på ordren din.

Hvordan benytter jeg angrerett?

Det er selvsagt i orden! Så lenge det er gått mindre enn 14 dager siden du handlet har du krav på angrerett. Ta alltid kontakt med oss på mail først for å melde inn at du ønsker å benytte angrefrist. Send da en epost til post@skolehuset.no hvor du nevner ditt ordrenummer. Da får du videre innstruks og vi gjør oss klare til å motta varen fra deg. Beløpet blir for varen blir først refundert når vi har mottatt returen din.

Kan jeg endre bestillingen min?

Vi forstår det kan gå litt fort av og til. Du er velkommen til å endre bestillingen din hvis du klarer å gi beskjed til oss før den er sendt. Bruk chatten og fortell oss så snart du kan! Hvis den er sendt finner vi en annen løsning :)

Hvor finner jeg kopi faktura/kvittering?

Når du får beskjed at pakken din er sendt, legges det ved en link her til kvittering for kjøpet ditt i PDF. Hvis du har handlet som skole eller bedriftskunde sendes faktura på EHF. Har du ikke mottatt denne, kontakt oss og vi sender til deg på e-post.

Er det kun skoler som kan handle på Skolehuset?

Du er velkommen til å handle hos oss uansett kundeprofil. Vi har lang erfaring med privatkunder, bedrifter, institusjoner, barnehager, lag og høyere utdanning. Merk: For å handle på faktura må du være offentlig eller registrert aksjeselskap.

Jeg vil handle på vegne av skole / kommune / fylkeskommune

Det er enkelt å bestille på vegne av kommune/fylkeskommune. Velg varer, oppgi ditt ressursnr. eller org.nr når du er i handlekurven og sjekk ut. Det viktigste er å få med skolenavn og hvilken kommune/fylkeskommune du hører til så ordner vi resten på EHF-faktura. Ta gjerne kontakt hvis du har spørsmål så hjelper vi deg :)

Skal jeg betale for retur av min bestilling?

Her deler vi inn i et par scenarioer. 1) Hvis du returnerer et produkt grunnet angrerett, står du selv for kostnaden ved å returnere. Vi kan godt hjelpe deg med å opprette en fraktetikette som du kan lime på sendingen din. Da trekker vi kr 79,- fra refusjonen din. Merk at opprinnelig frakt som ble brukt for å levere varen til deg blir ikke refundert. 2) For andre situasjoner hvor vi har skyld i at noe var feil med sendingen din, så dekker vi returfrakt. 3) Det beste er å ta kontakt for å se på hva som gjelder for nettopp din situasjon.