Kjøpsvilkår

Priser

Alle priser på Skolehuset.no er oppgitt i norske kroner inkl. mva. så lenge kundeprofil “Offentlig og bedrift” er aktivert eller annet er oppgitt. Kunder som benytter www.norskmediatek.no som aksesspunkt vil få oppgitt priser eks.mva. Det tas forbehold for feil og endringer som ikke er ajour i nettsidene. Frakt for privatkjøp oppgis ved kassen. Det faktureres ingen bebyr for bruk av bankkort eller kreditkort.

Skolehuset kan i etterkant av gjennomført ordre sende relevant informasjon som nyhetsbrev og tilbud til kundens oppgitte e-post. Det vil være enkel mulighet til å avregistrere seg fra våre kundelister.

Forsendelse privatkjøp

Alle privatkjøp sendes med valgt forsendelsesmetode hvis ikke annet er avtalt. Det er kundens ansvar at riktig adresse blir oppgitt. Ved mangelfull adresse vil sendingen bli returnert til oss fra Posten/Bring. Tilleggsfrakt på kr.69 kan bli lagt til for å sende varen på ny hvis ikke annet er avtalt. Dette gjelder også for sendinger som ikke blir plukket opp på postkontor eller post-i-butikk. Det er kundens ansvar å melde fra om sendinger som ikke er kommet frem, eller skader på forsendelse innen 20 dager fra bestillingsdato.

Forsendelse skoleinnkjøp, offentlig og bedrift

For offentlig/bedrift blir frakt fakturert (fra 158kr eks.mva) hvis ikke annet er avtalt. Elever, studenter og privatkunder som handler med skolekode skal handle via ‘Privatkunde’ profil, da ‘Skole og bedriftskunder’ kun gjelder for registrert offentlig innkjøp fra skoleadministrasjon, kommuner og fylke samt bedrifter med org.nr. Elev og privatbestillinger lagt inn via “Offentlig og bedrift” profil vil bli kansellert etter kunden er gjort oppmerksom på at denne ordretypen gjelder kun for offentlig innkjøp og registrerte aksjeselskap.

Faktura og betaling

Alle varer betales med kort før ordrebekreftelse og kvitering leveres. Det leveres ordrebekreftelse pr. e-post og faktura ved levering. Gjeldene er Lov om forbrukerkjøp. Institusjoner, kommuner, fylke og bedrift bestiller via Norsk Mediatek og denne form for bestilling dekkes ikke av Forbrukerkjøpsloven. All handel via www.skolehuset.no regnskapsføres hos Norsk Mediatek (947 862 898 MVA).

Ekspedering av ordre

Ordrer ekpederes fortløpende mandag-fredag untatt helligdager. Bestillinger av lagervarer som kommer inn før kl.15:00, vil vi normalt kunne sende ut samme dag. For varer som ikke er på lager, eller for restleveringer, kan leveringstid variere. Hvis unormalt lang leveringstid fremkommer vil kunden få beskjed. Normal frakttid i Norge er 1-5 dager avhengig av adresse.

Kansellering av ordre pga. systemfeil

Ved særtilfeller har Norsk Mediatek - Skolehuset rett på å kansellere ordre som blir tilsynelatene blir gjennomført pga. feil i systemet eller brukerfeil. Kunden vil da bli gjort oppmerksom på feilen og det fulle beløp refunderes kunde.

Refusjon til kunde

I tilfeller hvor refusjon må benyttes (angrefrist, bytte av varer, feil og annet) kan det gå 5-10 dager før beløpet kan registreres på kundens konto. Dette grunnet treghet i VISA og andre korttilbydere. Hvis ikke annet er avtalt blir beløpet tilbakebetalt til kundens kort som ble brukt ved kjøp.

Angrefrist

Alle privatkunder har rett på å kunne benytte angrefrist. Når du som kunde angrer på kjøp skal dette først meldes via e-post til post@skolehuset.no. Når vi har mottatt og godkjent returen refunderer vi beløpet du betalte eksklusiv frakt. (Returkostnadene bæres av forbrukeren (jfr. angrerettloven §15, første ledd)). Returnerte sendinger eller uavhentede sendinger blir ikke å regnes som angrefrist, så lenge kunden ikke har fremmet ønske om bruk av angrefrist på forhånd. Skal angrefristen benyttes, skal varen returneres inkludert angreskjemafrist som finnes i ordrebekreftelsen. Kunden bærer selv kostnad for returforsendelse, og at den blir sendt til riktig adresse. Vi anbefaler at kunder benytter seg av returforsendelsesmetoder som har sporing, ettersom Norsk Mediatek - Skolehuset ikke tar ansvar for retursendinger som forsvinner under sending uten sporing.

Uavhentede sendinger eller returer grunnet feil/mangelfull adresse

Det er kundens ansvar å sørge for at adresse som blir oppgitt stemmer. Ved valg av ‘Pakke i postkasse’ er du selv ansvarlig for merking av postkassen og at den er tilgjengelig for postbud. Ved mottatt retur uavhengig av fraktmetode blir det opprinnelige innbetalte beløpet refundert eller faktura for kjøpet kanselleres. Det regnes som du juridisk har gått fra kjøpsavtalen. Du som kunde er da pålagt å dekke returfrakt og saksbehandlingsgebyr på totalt kr 199,- inkl.mva. Gebyr fremkommer hvis sendingen kommer i retur til Norsk Mediatek - Skolehuset grunnet ukjent/mangelfull adresse eller at pakken av andre årsaker ikke blir hentet på Postkontoret. Dette gjelder også i tilfeller hvor kundens leveringsadresse ikke har postkasse tilgjengelig og har valgt ‘Pakke i postkassen’ som fraktalternativ. Faktura med returfraktgebyr sendes til bestillers e-postaddresse med 14 dagers betalingsfrist fra vi har mottatt sendingen. Dette er vanlig praksis hos norske nettbutikker, og gebyret er avregnet basert på fraktpris på retur samt. saksbehandling. For angrefrist og utførelse av denne, se seksjonen over. Sendinger som mottas i retur hvor angrefrist ikke er avtalt på forhånd med kundeservice, regnes som ‘Uavhentet sending’.

Garanti

Produsenten setter selv garantien for sine produkter, men du kan likevel være trygg på at du har minimum 2 års reklamasjonstid på alle produkter du kjøper hos oss. Produkter som forventes å ha en vesentlig lengre levetid enn dette omfattes av en reklamasjonstid på 5 år.

Reklamasjoner

Reklamasjoner må skje innen Forbrukerkjøpslovens frister til post@skolehuset.no. Hvis sendingen er skadet allerede ved mottak, må du melde fra om dette med en gang. Oppdager du en transportskade først når åpner emballasjen må du snarest ta med deg hele forsendelsen inklusiv emballasjen tilbake til postkontoret og fyll ut et skadeskjema. Postkontoret hjelper deg med utfyllingen av sitt standard skadeskjema. Ved feil eller mangelfull levering, må kunden kontakte oss direkte.

Garanti- og reklamasjonstid betyr ikke at alle feil repareres kostnadsfritt. Vi sender alltid produktene til autoriserte verksteder som foretar en kvalifisert vurdering. Skyldes problemet noen form for ytre påvirkning vil det ikke dekkes, og du vil få et kostnadsoverslag. Et tips er å sjekke om din hjemforsikring dekker deler av eller hele skaden.